Monday 15 July 2013

Di mana Pelangi yang membuatkan ku tersenyum...



Stress... tension... semua perkare negatif 2 ada dalam fikiran ak sekarang...

Ya Allah... Engkau mengetahui yang terbaik untukku... Jika perkara ini terbaik untuk dunia dan seutamanya Akhiratku... permudahkanlah...titipkanlah kesungguhan dalam diri ku... tapi jika perkara ini menghacurkan hidupkan... merendahkan amal ku... mezalimi diriku... aku mohon dengan kemohonan yang amat... kau jauhkanlah dari diri ku...Ya Allah.. sesungguhnya Engkau mentadbir alam ini... mentaqdirkan kehidupanku ini... aku mohon dengan sangat ya Allah... kau leraikan belenggu dilema dalam diri ku ini... kerna aku x mampu Ya Allah...

Ak x mampu menahan malu ku pada Mu... bilamana janjiku selalu ku mungkiri... aku x mampu menaggung dosa dan kesalahan ku... yang sering ak lakukan berulang kali... walaupun kesesalan muncul sesaat ketika.. tapi bagaikan pengajarn yang telah diberikan seakan tidak pernah aku alami...

Ya Allah... tunjukkan ak jalan... jalan yang benar2 jelas... yang dapat membawa ku kepada Mu...
tunjukkan aku jalan... jalan yang tiada simpang siur, yang mane menghala hanya pada Cinta Mu... Ya Allah...

Ya Allah.. Engkau memujukku, menenteramkan kan hati ku... dengan keindahan pelangi di satu ketika..
Ketika aku sedang luruh merasa kekecewaan terhadap diriku... Seakan2 putus asa terhadap kelebihan diriku... ketika aku mencari secalit kelebihan dirku...

Ya Allah... aku hanye mahukan kasih sayang Mu... yang amat besar kewujudannya... bagaikan pelangi yang menghiasi alam ....
aku hanye mahukan jiwaku hanya untuk mencintaiMu...
Tunjukkanlah aku jalan Ya Allah... yang benar2 membawa aku kepada Mu...

Janganlah Engkau membiarkan diriku menzalimi hatiku sendiri... hati yang sering meminta,merayu untuk merindu dan mengingatiMu...

Ya Allah... aku mohon dengan sangat... tunjukkan jalan yang terbaik untuk ku Ya Allah... Jelaskan pada pandangan ku... agar ak tak lagi mengulangi kesilapanku... Jangan Kau biarkan aku memilih jalan yang sepatutnya bukan jalanku... Sesungguhnya Engkau mentadbir sekelian alam... Engkau yang Maha Mengetahui, Engkau yang Maha Penyayang... Ak mohon ya Allah


2 comments: